Pokeren.nl in Las Vegas 2019 - Dag 1

Auteur: Simon

Datum: 18 nov 2019 15:30

Gerelateerde pagina's: Blogs

Jos, Roy, Niels en Henk vertrokken op zondag naar Las Vegas en inmiddels hebben ze er al weer een avondje op zitten. Roy heeft net zoals afgelopen jaren weer een blog voor jullie klaar staan. Zo blijven jullie op de hoogte van alle avonturen die de heren beleven in Sin City. De mannen van Pokeren.nl zijn al wezen cashen in de Aria en hebben al een nachtje in het MGM Grand Hotel geslapen. Morgen kunnen jullie uiteraard weer een nieuwe blog verwachten op Pokeren.nl.

Toch wel een stukje eerder dan verwacht maar hier is mijn eerste blog vanuit Las Vegas. We gaan eerst even 30 uur terug in de tijd want gisterochtend om 7:00 ging het avontuur dan eindelijk van start. Fleur heeft me op het station in Arnhem-Zuid afgezet en vanaf daar ben ik met de trein naar Arnhem-Centraal gegaan om vervolgens naar Schiphol af te reizen. Toen we eenmaal compleet waren zijn we richting de gate gelopen en konden we meteen het vliegtuig in. De eerste direct vlucht met KLM naar Las Vegas beviel meteen goed. We hadden voldoende beenruimte en het eten en drinken was ook goed geregeld. Daarnaast konden we op de schermpjes veel films en shows bekijken en ook zaten er leuke games op waardoor we vast konden oefenen voor topgolf

Het blijft natuurlijk een lange reis en je wordt er ook behoorlijk brak van maar het hoort er nou eenmaal bij als je naar Las Vegas wil. Het gaat al steeds sneller en sneller en nu stonden we na precies 10 uur op Mcarran Airport, waar Armijn Meijer bij de gate zat om met hetzelfde vliegtuig terug te vliegen naar Nederland (zie foto bovenaan) Bij de paspoort controle hebben we helaas ruim 2 uur moeten wachten, maar ja, dat kon de pret niet drukken. Het zijn gewoon dingen waar je even doorheen moet. Normaal gaat het sneller maar deze keer helaas niet. Na de douane stonden onze koffers al klaar en zijn we meteen naar de taxi gegaan. Vanwege de marathon van Las Vegas was de hele Strip extra druk. Gelukkig waren we binnen 20 minuten bij ons hotel. We kregen voor een zeer schappelijke prijs een upgrade aangeboden en dat hebben we gedaan en daarnaast kregen we nog $30 voor mijn verjaardag en die hebben we in de sportsbar opgedronken

Sportbar

Aria Poker Room

Na het inchecken hebben we allemaal gedouched en zijn we in de Lemon Grass in de Aria gaan eten. Dit bekende Curry restaurant stelde ons niet teleur en na het eten besloten we nog een uurtje te gaan pokeren. Samen met Henk aan tafel was het een rustig uurtje waarbij ik eigenlijk maar één leuke pot heb gespeeld. Het was een hand waarbij ik A-K opende en cbette met een dubbele backdoor. Hij callde en op de turn pairde het board. Het ging check check en op de river bette hij ineens $25. Ik geloof er weinig van en callde vrij snel waarna hij J-7 harten liet zien voor boer hoog. Uiteindelijk sloot ik af met $65 winst en ook Jos en Niels wisten meteen wat te winnen. Jos won ongeveer hetzelfde en Niels pakte zo'n $175 wat natuurlijk een lekker begin is. Henk won eerst nog een mooie pot met 2 paar tegen onze Cubaanse vriend maar daarna verloor hij zijn stack met 8-8 tegen 9-9 op een laag board.

Daarna zijn we terug naar de MGM Grand gegaan om nog wat drankjes te doen om vervolgens moe maar voldaan in bed te kruipen. Tijdens mijn vorige drie bezoekjes aan Las Vegas kon ik de eerste nacht meteen 7-8 uur slapen, maar vanochtend was ik om 4:30 al klaarwakker. Niels en Henk hadden hetzelfde probleem, maar eigenlijk is het geen probleem, want we zijn gewoon meteen gaan douchen en gaan nu weer op pad.Om 9:00 gaan we in de Excalibur een $40 toernooi spelen en om 11:00 kunnen we in de MGM Grand een $100 spelen. Vanavond gaan we om 19:00 naar Hans Klok en voor de rest zien we het allemaal wel.