Roderick Paling blikt terug op Dutch Classics in Rozvadov met Team Pokeren.nl
Roderick Paling blikt terug op Dutch Classics in Rozvadov met Team Pokeren.nl
Afgelopen donderdag zijn we ’s ochtends vroeg vertrokken naar Rozvadov, naar het King’s Casino, om daar namens Team Pokeren.nl mee te doen aan de Dutch Classics. Ik, Bert Langes, Peter van Eeden, Raymond de Blanken en Sander Barendse. Eenmaal daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen door Ronald van de Linde van Pokerreis.com. We kregen een kleine rondleiding en gingen daarna naar onze hotelkamers. Nadat we hadden uitgepakt zijn we eigenlijk direct weer naar beneden gegaan voor een drankje, om vervolgens onze beloofde sushi te gaan eten bij Vian Asian Cuisine & Sushi Bar. Dat was echt meer dan goed.
Met een goed gevulde maag gingen we vervolgens voor de eerste keer het Main Event spelen. Het was overweldigend hoeveel mensen er in de zaal zaten. We hebben allemaal keihard gewerkt, maar helaas niet het resultaat gehaald waar we op hoopten. Daarna ben ik nog een side-event gaan spelen. Ik kreeg het er mooi in met aas-koning, maar uiteraard liep ik tegen azen aan. Tja… sommige mensen hebben het gewoon altijd lijkt het wel.

De volgende ochtend zijn we lekker met z’n allen gaan ontbijten. Peter, Raymond en Bert besloten opnieuw het Main Event te spelen. Ik wilde graag samen met Sander de €150 Pot-Limit Omaha te spelen en we deden het daarom eerst even rustig aan. In de PLO liep het eigenlijk best aardig. Helaas vloog Sander er snel uit. Hij flopte een set met tienen en vieren, maar in een fourway all-in hield het helaas geen stand tot de river. Zelf hield ik het een stuk langer vol, maar uiteindelijk redde ik het helaas ook niet.
’s Avonds besloten we opnieuw een bullet voor het Main Event te pakken. Mooie run gehad, maar wederom net niet genoeg. Erg jammer, want ik had er echt veel meer van verwacht inmiddels, maar het wilde gewoon niet lukken.
Inmiddels was het zaterdag. Goed gemutst en goed ontbeten maakten we ons klaar voor onze laatste bullet in het Main Event. Wat een rollercoaster werd dat. Sander vloog er al snel uit met een enorme cooler. Hij flopte trips vrouwen met vrouw-negen vanuit de big blind, maar zijn tegenstander had vrouw-koning en hitte de koning op de turn. Einde verhaal. Niet veel later krijgt Peter aas-koning gedeeld. Het gaat all-in en hij wordt gecalld door 8-4 offsuit. Ongelooflijk genoeg hit zijn tegenstander en ligt Peter er ook uit. Super zuur natuurlijk. Bert, Raymond en ik zaten er gelukkig nog in. Voor mij bleef het één grote achtbaan. Flush tegen flush, de ene cooler na de andere. Ik verloor een groot deel van mijn stack en begon aardig tilt te raken. Een paar all-ins later zat ik gelukkig weer bijna op startstack.
Dan de laatste hand voor de pauze. Mijn collega op de button maakt er 5.000 van. Small blind foldt. Ik kijk naar mijn kaarten: 5-2 offsuit. Geen idee waarom, maar ik schuif alles erin. Snapcall… vrouwen. En toevallig zat tegenover mij Eddie van Seven Deuce, die we onderweg in Duitsland nog waren tegengekomen bij het tanken. Hij zei nog: “Het is nog niet over voor jou hè?” Flop: 3-4-6 Ik hit mijn straat. Geen hulp meer voor Eddie. (Die begrijpelijk niet blij was) Ineens tel ik 86.000 chips voor me uit. Heerlijk gevoel. Even koffie gedronken met z’n allen en mijn hoofd was gelukkig weer helemaal uit de tiltzone.

Na de pauze werden het helaas frustrerende levels. Weinig goede handen en wanneer ik ze kreeg, werd er vaak teruggespeeld waardoor ik alsnog moest folden. Uiteindelijk gingen mijn laatste chips erin met koning-tien tegen aas-acht. Geen hulp voor beide spelers en dat was het einde van mijn Main Event. Helaas pindakaas.
Daarna zijn we met z’n drieën gaan dineren: Peter, Sander en ik. Niet veel later kwam ook Bert gefrustreerd binnen, omdat hij het helaas ook niet had gehaald. Bert en Peter besloten die avond al terug naar Nederland te rijden zodat ze zondag lekker thuis zouden zijn. Ik en Sander besloten vervolgens lekker aan de cash game tafel te gaan zitten. Dat werd uiteindelijk een topavond. Mooie tafel, veel gezelligheid én ook nog met een mooie winst afgesloten. Ondertussen zat Raymond schuin achter ons nog steeds in het Main Event. Hoe zuur ook… hij bustte nét voor de mincash. Echt zonde, maar GG Raymond. Jij bent uiteindelijk het verst gekomen van ons allemaal.
Wij zijn daarna nog lekker door blijven spelen aan de cash game tafel en hebben echt een geweldige avond gehad.
Rozvadov, King’s Casino… bedankt voor deze geweldige dagen. Wellicht tot ooit weer!
Gerelateerd nieuws
Pokeren.nl Poker Series
Doe mee en win een plek in Team Pokeren.nl
We zijn verplicht te vragen naar je leeftijd. Antwoord alsjeblieft naar waarheid.
Ik ben 24 jaar of ouder IK BEN JONGER DAN 24 JAARDe leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Door uw keuze te maken bevestigt u dat u zich bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat u momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.