Team Pokeren.nl in Las Vegas - deel 1

Auteur: Simon

Datum: 22 nov 2018 09:40

Richard, Wilfred, Roy, Jos en Julian zijn aangekomen in Las Vegas en hebben er inmiddels al één mooie dag opzitten. Om jullie allemaal een beetje op de hoogte te houden, probeert Roy elke dag een Blog te schrijven met de gebeurtenissen van de dag voor de crew van Team Pokeren.nl. In het artikel staan ook links naar de filmpjes die Roy heeft gemaakt van hun eerste dag.

"Afgelopen maandag was het dan eindelijk zo ver en ging onze pokertrip naar Las Vegas beginnen. Fleur heeft Julian en mij in Arnhem op het station afgezet en vanaf daar gingen we met de ICE naar Frankfurt. We hadden eigenlijk kaartjes voor de tweede klas, maar we waren perongeluk in het restaurant gaan zitten. Hier zijn we ook de hele reis gebleven en hebben we Duitsland - Nederland gekeken met het Duitse personeel van de trein.

Na een ritje van 2,5 uur kwamen we aan in Frankfurt en toen zijn we met de shuttle bus naar ons hotel gegaan. De volgende ochtend hebben we daar ontbeten en gingen toen weer met de shuttle bus naar het vliegveld. Was nog wel een leuk dingetje want we hadden in het hotel voor de shuttle betaald en de buschauffeur geloofde ons niet want we hadden geen ticket gekregen dus we moesten dubbel betalen. Dat hebben we toen met veel tegenzin gedaan, maar toen we bij de terminal waren uitgekomen, riep hij ons bij hem en toen bleek ons kamernummer toch op de lijst te staan en kregen we ons geld terug.

Richard en Wilfred waren op dat moment onderweg van Schiphol naar Frankfurt en rond 10:45 was de hele groep compleet. De vlucht ging soepel en ik kan dan ook iedereen aanraden om via een directe verbinding naar Las Vegas te vliegen. Je gaat zitten en 10 uur en 45 minuten later ben je in Las Vegas. Er was in het vliegtuig nog wel iemand die hartmassage kreeg dus dat was minder leuk. Een vrij rare situatie want op de televisieschermen die in de stoelen zitten stond er ineens het bericht of er een dokter in het vliegtuig zat vanwege een kritieke situatie. Uiteindelijk is het volgens mij wel goedgekomen, maar Condor had zelf dus geen dokter aan boord of iemand die zulke behandelingen kan uitvoeren.

Ik heb zelf een El Chapo, Narcos en House of Cards gekeken en nog geprobeerd te slapen, maar dat lukte niet echt. De stoelen hadden geen hoofdleuningen dus je blijft constant knikkebollen, maar wie weet dat het op de terugweg wel lukt als we nog langer wakker zijn. Al met al was het een relaxte reis.

Aangekomen in Las Vegas meteen de koffers geregeld en toen met 3 taxi's naar de hotels. Bij de Encore aangekomen hebben we ons opgefrist en toen ben ik met Julian via Treasure Island en Caesars Palace naar de Bellagio gelopen. Daar hebben we met Wilfred en Richard gegeten. Daarna hebben we nog een drankje gedaan en toen was iedereen zo kapot dat we allemaal zijn gaan slapen.

Vandaag is het tijd om te gaan pokeren. We spelen ons eerste toernooi, een $75 daily om 12:00 in Bally's. Ik ben zelf ook nog nooit in dit hotel geweest, dus ik ben erg benieuwd. Ik zal proberen elke dag een stukje zoals dit te schrijven zodat de mensen thuis een beetje op de hoogte kunnen blijven.

Oh en voor ik het vergeet Julian is vandaag ook nog jarig, dus dat gaan we zeker ook nog even vieren!"

Verslag van de $75 Daily in Bally's

De Pokeren.nl crew speelde vervolgens de $75 Daily in de Bally's. Dit dagelijkse toernooitje had een (Hyper)-Turbo snelheid en daardoor zaten de meeste spelers snel redelijk short. Hieronder staan de Vlogs van Roy tijdens het toernooi.

Vlog 1A

Vlog 1B

Vlog 1C

Cash Game van Jos

Jos liet ons via een foto weten hoe het ging in één van zijn eerste Cash Game sessies van deze week in Las Vegas. Niet een verkeerd begin.